#blog

Wat is content marketing?

Content marketing is een belangrijk onderdeel geworden van een online marketing strategie. Het aantal bedrijven dat online actief is wordt steeds groter. Om op te vallen is het belangrijk om jouw concurrentie steeds een stapje voor te zijn. Content marketing is dé manier om dat verschil te maken. In dit artikel leg ik je precies uit wat content marketing is, en wat je er mee kunt.

Wat is content marketing?

Content marketing draait om het verspreiden van relevante en waardevolle content dat aansluit bij de behoefte van je doelgroep. Content is eigenlijk een verzamelnaam van informatie. Denk hierbij aan een tekst, infographic, foto of video. Door het verspreiden van deze content betrek je jouw doelgroep bij je merk en haar diensten/producten om zo een relatie op te bouwen. Consistentie in jouw uitstraling is hierbij van belang. Binnen content marketing probeer je dus je publiek, de (potentiële) klant, te binden door het bieden van relevante en waardevolle content die ze niet moeten, maar daadwerkelijk willen consumeren.

 

 

Waarom beginnen aan content marketing?

Tegenwoordig heeft iedereen een hele berg aan informatie tot zijn beschikking. Na een korte zoekopdracht in Google is je vraag meestal beantwoord. Door relevante informatie te publiceren kan jij het antwoord geven op zulke vragen. Het idee hierbij is dat je, door informatie beschikbaar te stellen, beloond wordt met hun trouw en klandizie. Daarnaast heeft het regelmatig publiceren van content ook een goede invloed in jouw zoekmachine optimalisatie. Belangrijk is wel om altijd kwaliteit boven kwantiteit te zetten. Uiteindelijk gaat het om de bezoeker en niet om Google. 

 

Door jouw content zijn je klanten ook meteen een stuk beter geïnformeerd over je diensten of producten, en dat helpt aan de sales kant. Zo zou een bedrijf dat zonnepanelen maakt, een tool kunnen maken die uitrekent hoeveel zonnepanelen iemand nodig heeft op basis van onder andere hun verbruik. 

 

 

Content marketing voor jouw bedrijf

Content marketing toepassen op jouw bedrijf vraagt om een verandering in je marketing strategie. Waar traditionele marketing nog vaak gericht is op het verkopen van producten en diensten, focust content marketing zich op het helpen van je klanten. Denk dus niet aan je product, maar aan je doelgroep. Uiteindelijk geeft een klant niks om jouw bedrijf, product of dienst, maar alleen om zich zelf. Het rendement uit een goed uitgevoerde content marketing strategie kan enorm zijn, mits je het goed doet. 

Chat openen
Hallo! 👋
Mika hier van Blendd. Waar kan ik je mee helpen?